Cum sa iti cresti performantele sistemului imunitar consumand 3 vitamine esentiale?

In perioada aceasta de pandemie, trebuie sa ramanem calmi si linistiti, acest lucru e usor de zis, greu de facut.

Dar asta nu inseamna ca nu ne putem vitaminiza organismul, ca acesta sa suporte din ce in ce mai putin stres si sa faca fata conditiilor.

Nu spun ca acestea fac fata virusului actual, dar facand abstractie de virus, noi, totusi trebuie sa ramanem sanatosi iar sitemul imunitar sa ramana in picioare in urma bombardarilor aduse din exerior.

Cei 3 micronutrienti de care avem nevoie in aceasta perioada, dar nu numai, sunt:
VITAMINA C, VITAMINA D SI ZINC.

1.Sa incepem cu Vitamina C.

Fie ca stim ce rol are sau nu, peste tot se spune ca vitamina C este indispensabila vietii de zi cu zi, asta auzim de la vecini, parinti, membri ai familiei noastre.

Vitamina C, cunoscuta si sub denumirea de acid ascorbic, este unul dintre cei mai siguri si mai eficienti nutrienti.

Este o vitamina esentiala, ceea ce inseamna ca organismul nostru nu o poate sintetiza, de aceea este nevoie sa o suplimentam cu alimente.

Avem nevoie de vitamina C si pentru a sintetiza cei mai importanti neurohormoni: noradrenalina, adrenalina, dopamina, produsi in sistemul nervos sau in glandele suprarenale.

Ce beneficii are?

1. 
Ajuta la scaderea in greutate ( ajuta, nu face minuni )
2. Intarirea imunitatii
3. Efect antioxidant
4. Reduce riscul aparitiei cancerului
5.  Protejeaza organismul impotriva diabetului

Ce alimente contin Vitamina C, pentru a ne asigura doza zilnica?

Portocalele, ardeiul rosu, ardeiul iute, kale, varza de Bruxelles, broccoli, capsunele, grepfruitul, guava, kiwi si ardeiul verde , in principal.

2.Poate ai auzit sau nu, de efectele benefice ale Vitaminei D, sau de ce nu racim vara.

Aceasta este sintetizata de corpul notru cu ajutorul razelor solare, de aici se alimenteaza organismul fiecarei persoane, in mare parte.

De aceea iarna suntem mai predispusi la viroze respiratorii, si iritarea foselor nazale.

Deci beneficiile acestei vitamine este ca ne fereste intr-o oare care masura de infectii respiratorii, tuse, ne protejeaza de anumite viroze.

Este sintetizata la nivelul pielii prin razele solare, deci vara nu ducem lipsa de Vit. D.

Dar iarna ce facem sau cand nu avem soare.
Exista si anumite alimente care contin cantitati ceva mai mici de vitamina D, dar suficiente pentru a-ti asigura aportul:

Iaurtul Grecesc, cu 2% grasime, branzeturile ( poate si lactatele ), pestele gras ( somon ), ouale, carnea de porc, cerealele ( fulgii de ovaz ).

3. Acum sa trecem la Zinc.

La fel ca si celelalte, corpul nu poate produce acest mineral, Zinc, decat in cantitati foarte mici, isuficiente sustinerii sitemului imunitar.

De multa lume acesta este neluat in calcul si de aceea nici nu este asa sustinut.

Dar cum ai reactiona daca ti-as spune ca acesta previne si chiar combate raceala? Ai fi mai atent la ceea ce mananci?

Beneficiile:

metabolizarea normala a nutrientilor
sustinerea sistemului imunitar
protejarea celulelor impotriva stresului oxidativ
mentinerea functiei cognitive

In ce alimente se gaseste zinc-ul?

Proteina animala precum carnea rosie, branzeturi si lactate,
legume – broccoli, sfecla rosie, ciuperci, cartofi, sparanghel, varza, morcovi, varza de Bruxelles, salata verde, dovleac, spanac, rosii.
si oleaginoase, adica seminte si nuci, etc.

Surse: CSID, SECOM.


Cum ti se par aceste informatii pe care ti le furnizez in aceasta perioada?

Imi poti lasa un raspuns?
Tu consumi aceste alimente?

Cu suport,

Vasy Fitec.
Antrenor de Slabit
Pasionat de Nutritie
Fitness Instructor.

P.S: Poti sa intri in grupul cu 1.700 de membri cu acelasi obiectiv ca si tine.
https://www.facebook.com/groups/strategiafit/

 
 
 
 

2 thoughts on “Cum sa iti cresti imunitatea – 3 vitamine esentiale”

  1. Te salut cu drag Vasy.
    Multumesc pentru articol,e binevenit,orice informatie despre sanatate este binevenita Vasy.Ma bucur ca te gandesti la noi si nu ne uite,cei care am invatat de la tine atatea lucruri minunate. Multumesc pentru tot ce am invatat de la tine si iti doresc multa sanatate si sa ai grija de tine. 🤗❤😘

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *