Salutare!

Dupa ce am scris despre ce inseamna un detox de fapt si cu ce tip sunt de acord ( nu cu prafuri si pastile ), am primit cateva zeci de reactii, prin care mi-ati cerut sa fac un program de detox.

Bun, vom lamuri cateva asepcte importante, iar apoi vom trece la ceea ce ne intereseaza si anume, cum arata o zi de detox in viziunea mea.

Curele de detox sunt exagerate in mediul on-line, iti promit marea cu sarea, ca devii o peroana mai buna, ca te simti mai bine, ca ai multa energie, ceva magic, poate ca o sa ai si mai multi bani daca cumperi anumite produse.. 

Prostii care va duc cu gandul sa cumparati emotional.

Nu spun ca nu exista suplimente care ajuta, sau care sunt necesare, dar se exagereaza mult.

Ce asteptari sa ai de la ceea ce iti ofer? Realizabil dupa o luna, vei avea tendinta sa te simti mai bine si mai usoara.

Nu vei slabi zeci de kg, nu vei scapa de problemele de sanatate, dar iti vei da un reset, cat de mic, conteaza, in functie de organism.

Nu am fost adeptul acestor cure de detoxifiere, si cred ca te ajuta, dar nu la nivelul la care se promoveaza. 

Astfel ca am decis sa ma interesez si sa formez o structura buna, sanatoasa si destul de bine pusa la punct.

Hai sa incepem.

Ce sa nu mancam in ziua de detoxifiere. Sa zicem ca alegem aceasta zi, duminica, de fiecare data.

Proteinele. Sunt bune, daca facem sport, daca vrem sa slabim, daca vrem sa crestem masa musculara si sa ne tonifiem, insa o dieta bazata pe proteine in exces poate dauna si poate favoriza producerea de toxine.

Proteinele sunt daunatoare in exces, iar in urma metabolizarii lor, rezulta compusi de azot toxici si iritanti pentru tesuturi  ( ure, acid uric, creatina ).

Ce iti propun? Sa renunti in ziua de detox la alimentele cu o cantitae mare de proteina.

Deci reuntam la: lactate, branzeturi, carne, oua. Pentru aceasta zi.

Grăsimile sunt amestecuri complexe naturale, formate în principal din esteri ai glicerinei cu acizii grași, numiți gliceride.

Grasimile nesaturate, adica cele sanatoase, sunt bune pentru creier si en ajuta sa ne imbunatatim sistemul hormonal si imunitar. 

Dar mai exista un timp de grasimi, cele saturate, care paractic favorizeaza productia toxinelor in organism.

Iti recomand sa renunti in aceasta zi, la alimentele bogate in grasimi nesaturate si sa ai o portie modica de grasimi saturate.

Carbohidratii sunt si ei buni si rai, iar in aceasta zi, ne vom axa pe cei buni, iar acestia vor reprezenta principala noastra sursa hranitoare in aceasta zi.

Aici vom renunta la alimentele cu gluten: ovaz, paine, secara, grau, etc.

La alimentele prăjite, semipreparatele, mezelurile, dulciurile şi produsele de patiserie, precum şi administrarea de medicamente de care nu ai cu adevărat nevoie 

(majoritatea conţin substanţe nocive care necesită detoxifiere).

Fiind o zi plina de fibre, care sa ne asigura tranzitul, sa ne curete colonul si sa eliminam toxine trebuie sa mai tinem cont de 2 factori.

In aceasta zi, trebuie sa ne hidratam mai mult decat de obicei si sa facem miscare!!

Deci, prin urmare, recomand hidratarea in aceasta zi, cu minim 3,5l de apa si cu maxim 4 l pentru a nu bloca fibrele sa isi faca tanzitul

Fibrele in actiune, curata colonul de reziduri intestinale care stau acolo si putresezc timp de zeci de ore, noi in aceasta zi vrem sa ne curatam intr-un procent cat mai mare.

Putem bea ceai? Da! 

Recomand ceaiul care iti place cel mai mult, neindulcit desigur.

Recomand si cafeaua neagra, fara ZAHAR, dar se poate si fara cafea.

Acestea sunt pe scurt principiile pe care sa ne bazam in aceasta zi.

Dar cum arata Ziua de Detox. 

Vom avea 3 mese bogate in fructe si legume, crude, fara sa fie trecute printr-un proces ( singurul pe care il vom folosi, este fierberea ).

Atentie! Daca te hidratezi prea putin, va fi posibil sa nu decurga cum trebuie si sa ai probleme de constipatie, deoarece fibrele nu isi pot face tranzitul.

Prima masa, va fi alcatuita din Fructe. 

Exact, o salata din cele mai bune si nutrtitve fructe. Dupa ce le spalam bine, le taiem fumos cubulete si le servim, bucurandu-ne de vitaminele pe care ni le ofera.

A doua masa va fi alcatuita din legume cu foarte multi nutrienti si usor de digerat, care lasa in urma lor curatenie, incepand cu digestia, curatarea colonului, etc.

A treia masa va fi tot din fructe, si aici recomand sa faci un smoothie detoxifiant la care sa adaugi si putin spanac sau rucola.

3 Mese bazate pa carbohidrati, plini de nutrienti si vitamine, alaturi de aproximativ 4 litri de apa, isi vor face treaba.

Importat! Mancand o cantitate mai amre de fructe, automat vom avea si o cantitate mai mare de zaharuri, astfel iti recomand sa faci o serie de 5 exercitii repetate de 3 ori, care sa te ajute sa transpiri, sa elimini apa pe care o consumi, cu tot cu toxine.

Ai aici exercitiile – click

Face treaba la interior si al exterior.

Conteaza orele la care luam mesele? Da si nu.

Recomand sa incepem dimineata cu un ceai sau o cafea neindulcite si cu 1 l de apa.

Luam prima masa in jur de ora 10-12, cea din fructe, iar dupa aproximativ 2 ore, vom face exercitiile unde ne vom hidrata in continuare; 

Dupa exercitii putem face o supa crema de legume sau pur si simplu o salata din legume crude, hidratandu-ne pana la a 3 -a masa, care va fi compusa dintr-un smoothie.

Ultimul pas important, sa ne odihnim dupa aceasta zi superba de resetare a organismului.

Stiu ca esti nerabdatoare sa vezi ce alimente sa consumi, astfel ca ti-am pregatit un Fisier PDF cu intreaga metoda de detoxifiere, ce sa mananci pas cu pas.

Iar daca ai citit pana aici, o poti descarca, gratuit bineinteles de AICI.

https://ufile.io/ozm9j09r descarca pdf-ul de aici.

Cum ti se pare aceasta zi de detox? Grea?

Imi poti da un raspuns dupa ce o tii? 

Sa stii ca pentru mine conteaza daca vom comunica asa ca te incurajez sa imi dai un raspuns si sa imi spui cum merge.

Cu drag, 

Vasy Fitec.

Va multumesc!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *