Saluut, Vasy e aici!

Probabil te-ai intrebat de multe ori, domne, eu mananc sanatos, fac miscare, am slabit, dar m-am blocat, nu stiu ce sa mai fac ma depaseste.

Draga mea, hai sa iti spun PRINCIPALUL motiv pentru care tu nu mai slabesti, este..ca sari peste un pilon foarte important.

Daca mi-ai urmarit celelalte mailuri, probabil ai vazut ca eu pun accesnt pe 4 PILONI PRINCIPALI, acesti piloni ne influenteaza in foarte mare masura stilul de viata si implicit sanatatea.

Pe scurt, cei patru piloni se prezinta astfel:

*ALIMENTATIA
*ANTRENAMENTUL
*HIDRATAREA
*SOMNUL.

Acum poate te intrebi de ce am pus somnul pe ultimul loc, iar ceea ce vreau eu sa spun este ca nu exista o ordine anume, ci un pilon fara celalalt nu functioneaza.

Dar, trecand peste, astazi vreau sa vorbim despre SOMN.
Exact, somnul este impedimentul care te tine pe loc, garantat.

De ce? Fii atenta la ceea ce urmeaza.

Somnul, poate nu constientizam, este ca si RESPIRATUL, da, sau ca bautul apei, sau chiar ca si serviciul (deoarece multi depindem de un loc de munca).

Somnul influenteaza si incetineste productia de MELATONINA (hormonul principal  pe care il influenteaza ) doarece avem tendinta sa dormim mai
tarziu cand productia este incetinita.

Astfel ajungem sa fim intr-o perioada de stagnare, deoarece pentru a slabi sanatos, trebuie sa pierdem tesut adipos, nu musculatura, astfel somnul este chiar mai important decat caloriile pe care le mancam, deoarece sistemul hormonal este influentat mult mai mult de felul in care dormim si cat dormim.

Cantarul, ca si caloriile, sunt doar o forma pe care noi am adoptat-o pentru a gestiona sau tine cont de felul in care aratam, in realitate acestea nu reflecta adevarul, deoarece pote fi apa, fibre incarcate cu apa, rezerve de glicogen, nu neaparat grasime.

Astfel, vorbind de sistemul hormonal, un impact major ( cred ca cel mai important ) il are insulina, acest hormon fiind influentat in mare masura de somn.

De exemplu, un studiu arata ca un grup de persoane, a dormit 8 ore si jumatate, pe cand un alt grup a dormit doar 4 ore si jumatate, iar in doar 4 zile nivelul de insulina a crescut cu 30% pentru persoanele care au dormit mai putin, pancreasul fiind fortat sa creasca acest nivel, din cauza lipsei somnului.

Metabolismul incepe sa fie incetinit, iar porcesul de slabire sa se opreasca.

De aceea cand treci de la dieta drastica, la vechiul stil de viata, revii la kiloramele avute, deoarece lipsa somnului si surplusul caloric au adus kilogramele
de care ai scapat inapoi.

Cu toatea astea, daca dormi mai putin de 6 ore, rata metabolica va scadea pe parcurs foarte mult, deci daca dormim mai putin, ne dorim sa mancam mai mult, marind capacitatea de stocare a grasimii.

De aici si mancatu emotional.

Recomandarea mea ar fi sa dormi minim 7 ore, chiar 8.

Sper ca acesta a fost raspunsul pe care il asteptai, si te va face sa te gandesti
mai mult.

Astept sa imi lasi un mesaj si sa imi spui daca te-a ajutat.

Nu uita sa ma sustii pe FACEBOOKYOUTUBE si sa intri pe GRUP.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *